Jak si vybrat dobrou internetovou agenturu?

Jak si vybrat dobrou internetovou agenturu?

Jste firma, která se rozhodne působit online. Stojí před vámi zásadní rozhodnutí a to: Jak vybrat tu správnou internetovou agenturu? Správná odpověď na tuto otázku asi neexistuje. Záleží na prioritách, které si společnost stanoví hned od začátku a samozřejmě na finančních možnostech. Jak ale nenaletět úplně každému? Dnes u nás v republice najdete možná i stovky firem, které nabízí identické služby, služby jako jsou: grafika, webdesign, různé redakční systémy, SEO či PPC. Vyznat se v celé problematice online marketingu není vůbec jednoduché, hlavně ne pro začátečníka nebo začínající firmu, která se v oboru neorientuje. Takový klient není schopen rozpoznat, zda vybraná internetová agentura dobrá nebo jen slibuje nesplnitelné. Jak začít s výběrem vhodného dodavatele? Nejprve bychom si měli položit dvě základní otázky, které nám pomohou celou naši situaci analyzovat. První otázkou je: V jaké situaci nebo fázi podnikání se nachází vaše firma? A zadruhé: Jaké jsou vaše nároky na web a co od něj v budoucnu očekáváte?

Když se vrátíme k první otázce, uvědomte si, že každá úroveň podnikání má jiné požadavky a samozřejmě jiný rozpočet. Web vám může sloužit jako jednoduchá webová vizitka, dokonale designová webová vizitka, kvalitní web nebo který bude prodávat. Až zodpovíte obě dvě otázky, je čas postoupit k výběru agentury.

Podle recenzí nebo na základě doporučení si firma vybere například tři internetové agentury. Vyznat se ale v jejich nabídce je často velmi složitý úkol, když všechny tři nabízejí téměř to stejné. Takže si pojďme ukázat, co by měla internetová agentura, kterou si vyberete pro tvorbu svých webových stránek splňovat.

Co je u internetové agentury důležité?

Ano, kovářova kobyla chodí bosa. Tak je to asi se vším, ale i přes to se prvně podívejte na firemní prezentaci samotné firmy. Když navštívíte její webové stránky, zjistíte, zda to bude vaše krevní skupina. Webová prezentace vypovídá opravdu hodně o samotné firmě a její filozofii. Určitě dáte přednost firmě, která má na stránkách podrobně uvedenou svou činnost, veškeré kontaktní informace, a ne jen telefonní číslo.

Sledujte, jestli firma píše svůj vlastní blog, protože jen opravdoví profesionálové se vzdělávají a o své nejnovější poznatky se s ostatními dělí. Sledujte tedy, zda pracovníci agentury píší svůj weblog a nabízí pravidelné newslettery. Zkuste se zaměřit, na projektové manažery. Nekvalitní nebo žádné řízení projektů má za následek překročení nákladů na projekt, nedodržování časového plánu a kvality.

Pokud hledáte levnou variantu, můžete se obrátit na dodavatele, který vám doporučí širokou škálu “free webhostingů”, ale pokud na ten web nechcete psát jen svůj osobní deníček, určitě bych to nedoporučovala a takový člověk nestojí ani za napsání mailu. Mohlo by u takovéto verze dojít ke ztrátě statistik a objednávek. Co je pro vás důležité, je bezpečnost softwaru a jeho stabilita, při výběru internetové agentury se pořádně podívejte a prostudujte jejich řešení, může se stát, že nebude stavěné na velkou návštěvnost.

Co se týče cenové politiky. V tomto oboru určitě platí rčení “nikdo z nás není tak bohatý, aby si kupoval levné věci”. Ano, připravte se, že si za tyto služby budete muset zaplatit. Takže pokud vám někdo řekne za webovou prezentaci a e-shop 10 tis. Kč, rychle vezměte nohy na ramena, tady je něco špatně.